F.R.E.N.D.S.H.I.P. ;)

                5 august 2013

:p  apa khabar semua ? sihat ? alhamdulilah. bagus laa. if ade yang demam or anything else tu. jangan sedeh sedeh k. sakit itu satu kirafah dosa. so keep smile! just like this :D so. hari ni sarah nak bercerita tentang persahatan. friendship ? you know right. apa yang you all faham tentang persahabatan ? maybe for this, pendapat you all agak berbeza with me. but ertinya tetap sama kan ? anyway to me , persahabatan sukar di describekan. but i'm trying okay. sometimes, apa yang kita alami dalam persahabatan agak menjengkelkan , dipinggir, dikutuk , digelak. semua bersama, tetapi antara semua itulah kenangan yang terindah. persahabatan semestinya harus mengalami dugaan , tetapi pada sahabat sejati mereka mampu memekarkan rasa itu seiring dengan dugaannnnn itu :) persahatan tidak akan terjalin dengan terus. tetapi , memerlukan masa yg teramat panjang untuk membina sesuatu persahabatan itu sepertimana besi menajamkan besi begitulah , sahabat menajamkan sahabatnya. persahabatan pastinya diwarnai dengan pelbagai pengalaman suka dan duka , dihiburi , disakiti , didengari , diabaikan dan dikecewakan , dibantu-ditolak. semuanya. but seperti yang i cakap tadi , itulah persahabatan. ia bukan dilakukan dengan tujuan kebencian. tidak sama sekali !
                                      
Apa yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat persahabatan mempunyai nilai yang indah. Persahabatan sering menyuguhkan beberapa cobaan, tetapi persahabatan sejati bisa mengatasi cobaan itu bahkan bertumbuh bersama karenanya…

Persahabatan tidak terjalin secara otomatis tetapi membutuhkan proses yang panjang seperti besi menajamkanbesi, demikianlah sahabat menajamkan sahabatnya. Persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti, diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian. Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan, justru karena kasihnya ia memberanikan diri menegur apa adanya.

Sahabat tidak pernah membungkus pukulan dengan ciuman, tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan dengan tujuan sahabatnya mau berubah. Proses dari teman menjadi sahabat membutuhkan usaha pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita membutuhkan bantuan barulah kita memiliki motivasi mencari perhatian, pertolongan dan pernyataaan kasih dari orang lain, tetapi justru ia beriinisiatif memberikan dan mewujudkan apa yang dibutuhkan oleh sahabatnya. - See more at: http://unik-zona.blogspot.com/2013/04/ini-dia-makna-persahabatan.html#sthash.iZBTCOds.dpuf
                                                                                         

friendship is like a book. it takes a second to burn
                                  but it takes years to write @@,
sahabat juga tidak pernah membungkus pukulan dengan ciuman tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan. dengan tujuan, agar sahabatnya berubah. proses untuk membina sesuatu persahabatan memerlukan masa yang lama and we all perlu kan 3K keikhlasan, kesetiaan, kesabaran. insyaallah. bersabar la kerana kita akan dapat manfaatnya yang banyak. kerinduan adalah menjadi sebahagian dari kehidupan sahabat sebab tiada persahabatan yang diselitkan dengan sikap ego. sekiranya awal awal lagi, sifat tu dah ade. akan sukar la sesuatu persahabatan untuk terjalin dengan baik. ingatlah beribu kawan kita boleh cari tetapi kawan untuk tangisan agak sukar and HARGAILAH MEREKA, sementara kita masih berpeluang. jangan menunggu masa , kerana mungkin suatu hari nanti masa itu yang akan mengajar kita. 
  :rolled:today sara nak ajar 3 tips dalam persahabatan untuk lebih terjalin kemesraan :) so, sila lah dengar pendapat i yang tak seberapa ni. haha fighting! ANDA MAMPU MENGUBAHNYA. firstlyjujur ia adalah syarat utama dalam menjalin persahabatan. with this way, you all mampu melembutkan hatinya yang keras. second Berikan Hadiah ketika hari istimewa untuknya. contohnya, hari lahir or hari persahabatan :) just buy anything. sometimes, harga tu tak penting. but believe me, dengan keikhlasan you mampu beli segalanya. third , always ucap terimakasih dekat si dia. even , pertolongan dia tak seberapa kerana baru lah dia akan rasa dihargai :) yang keempat , kebiasaannya. benda ni agak susah sikit dalam persahabatan sebab tiada sifat amanah dalam diri. actually. you all perlu praktikal tau tentang ni iaitu, menjaga rahsia. jangan sesekali you all membocorkan rahsia dia. korang mesti ingat okayy. dia cerita kat korang sebab dia percaya kat you all. so if korang dah bocorkan rahsia tu , you all sama je la dengan kawan dia yang lain ;) so. behave yourself. bak kata pepatah , biar pecah di perut, jangan pecah di mulut ;p lastly , jangan memalukan dia depan orang ramai. even you all rasa ini satu gurauan , but ingat ye, dia tu pun ada perasaan. apa perasaan you all bila dimalukan ? so. please jangan bergurau melampau! 
         
                 before sarah pergi, sarah nak TULIS kata kata puitis rekaan sarah. Baca okayy ;)
                             
                               JIKA PELANGI ITU BERWARNA WARNI, 
             TERSERLAH KEINDAHANNYA.
             BEGITULAH PERSAHABATAN KITA, 
             MALAH LEBIH INDAH DARI ITU.
             JIKA COTTON CANDY ITU MANIS ,
             TETAPI TAK SETANDING MANISNYA
             PERSAHABATAN KITA :)
iloveyou LISA AND FASIHAA =) MISS YOU ALL THE TIMES.
     
                    sabda rasulullah s.a.w :)
                               
                                " teman yang paling baik, apabila kamu melihat wajahnya,
                                 kamu ingat akan ALLAH.
                                 mendengar kata katanya menambahkan ilmu agama,
                                 melihat gerak gerinya kamu akan teringat mati ;)
                                    
                  
                 alhamdulilah. just that :) for the next , sarah hijabista akan sharekan pelbagai perkara menarik lagi. insyaallah :) wait and see there ! 
  

                                                                        
                                                                                                              
                                                                                              
               
           
                                      

No comments:

Post a Comment

유 Assalamualaikum. Terimakasih sudi bersantai sepatah dua kata. heheh.
☺Sincerely appreciate comment uolss
✔ Anda dibenarkan berhujah, bahas , bebel / or anything.
Apa tunggu lagi? go on comment here ;) Thankyou!

 
Terimakasih sudi singgah! ©copyright own by me. Tapi ingat segala di sini adalah hak milik Sarah Halim. Mencuri tanpa sebab anda akan didakwa!