rokok itu annoying!

      6 august 2013, selasa
                                       
                                    
      
                           aku yang pakai tudung pink tuuuu 
       
          
             lama sangat tak update blog. cehh menyampah! cakap macam dah sebulan je tak update. padahal baru sehariii  . hentam keromo betul. hihi entah pasal lahh harini. otak aku, asyik fikir nak update , nak update. just for today , otak aku tengah freeshie. so in the end, rushing aku nak update. hahaha :) so. me , sarah hijabsita nak bertanya , apa pendapat you all dengan porokok ni ? arghhhhh to me its really really annoying! terutama sekali bila orang tu , dia nak menunjuk nunjuk dengan rokok dia tu , ape. ingat macho la tu ? sorry to say. orang macam ni, org yg first out of list tak suke k. tak suke! stress kot. lately memang ramai orang merokok depan aku. sebatang dua boleh tahan lagi. Kalau setiap setengah jam satu batang? aku rasa macam bunuh diri. rasa tak sihat sangat lately. pernah sekali tu , tengah syok syok melantak datang pulak asap dari budak depan aku tu. heyy mamat ni , mata kat lutut ke ape? bole selamba jezz hembus asap kat arah aku. memang time tu. otak aku dah mereng dah. angin dah naik satu badan. terus hilang selera aku nak makan. kalau dah nk rokok sangat tu, but please la respect sikit orang. apa ingat aku tunggul ke apa kt situ? sabar je laa. hanya mampu tersenyum ke arahnya. but nasib baik dia faham after that. dia hala rokok dia kt arah lain. fuhhh legaaa! 
                                    
        anyway, sara nak ajar you all cara nak berhenti rokok. simple je. just follow the ways. hendak seribu daya , tak hendak seribu dalih. memandangkan aku no idea sekarang. so, aku bagitau je la macam mana. actually, korang tak perlukan segala benda macam elektronik cigarettes ke or what ever just perlukan sedikit step je :) so. here we go !
first : eyemore letak dalam beg >> if rasa sangat nak berasap kepala otak korang tu , just titikkan beberapa titik eyemore kat mata tu.
second : gula gula hacks merah letak dalam  beg >> make sure that bila terasa 'nak' , cepat cepat telan gula gula tu and insyaallah. makin lama rasa tu makin hilang.
third : kalau dah tk tahan sangat tu , kunyah chewing gum selama mana yang boleh. sampai rasa tu hilang. 
the last step : banyakkan aktiviti sukan supaya stamina lebih tinggi :)
     just like i bagitau tadi , simple je kan? haha. so tunggu ape lagi. go go power rangers ! tak hensem pun but menyampah lagi ade lah. please laa berhenti berhenti. okay?
                       
                          
                                          

               
 

2 comments:

  1. SAYA DAH FOLLOW.. ^_^ JOM TERJAH GA http://nooramyma.blogspot.com/2013/09/1st-giveaway-by-sheila-eiman.html

    ReplyDelete

유 Assalamualaikum. Terimakasih sudi bersantai sepatah dua kata. heheh.
☺Sincerely appreciate comment uolss
✔ Anda dibenarkan berhujah, bahas , bebel / or anything.
Apa tunggu lagi? go on comment here ;) Thankyou!

 
Terimakasih sudi singgah! ©copyright own by me. Tapi ingat segala di sini adalah hak milik Sarah Halim. Mencuri tanpa sebab anda akan didakwa!