UJIAN MENJADIKAN DIRI INI LEBIH TEGUH BERDIRI

sabtu , 3 august 2013

        

          




  •  hello , anneyeonghasaeyo ASSALAMUALAIKUM my 'peminattt' cehh perasan la pulak -.- its okay. bukan selalu menggedik macam ni ;p hahaha you all dah makan ? oupssss lupe pulak. we all puase kan. so, jangan nak menggatal nak berbuka sebelum waktunya. okay? alangkah nabi muhammad s.a.w and para sahabat beliau pun berpuasa ketika berperang untuk menegakkan agama islam di tengah tengah terik matahari, inikan pulak kita ? yang dapat keistimewaan duduk dalam cuaca sejuk , tak berapa panas. itupun , baru kene mintak kita suruh tolong sikit, dah merungut berjuta alasan kita bagi. well hello ? tak rasa malu ke? :3 siapalah kita nak dibandingkan dengan mereka semua ?
  • anyway , today i nak kongsi pendapat sikit , so listen here , listen here! get ready tadah telinga untuk dengar tazkirah panjangg   haha mendengar pun sudah dapat pahala :) insyaallah. well said , Pernah tak dalam kehidupan seharian kita , kita merasa kesedihan ? mesti pernah kan :') kita tak boleh menafikan semua tu. sometimes, "sebab terlalu terluka , sampai kita lupa tujuan and sebab apakah kite semua wujud di dunia ni" ALLAHUAKBAR . bangun lah sayang , jangan pernah merungut dan kecewa dengan life ni. ALLAH takkan menguji hambanya melainkan untuk melihat sekuat mana taqwa kita pada dia. mungkin jika kita tidak diuji , kita akan jauh darinya ? sebab kita tidak pernah mengingati dia. sesungguhnya perancangan DIA tu teramat cantik, sehingga kita tidak menjangka akan perjalanan hidup ini , subhanallah.. kita sebagai hambanya , teruskan beribadat pada DIA , kalau sudah jauh, kembali dekat kan diri kepada Sang pecipta :) remember here , kita masih memiliki sekeping doa, dan mampu bersimpuh di hadapan SANG RAJA , kita juga masih memiliki waktu sepertiga malam untuk bersujud kepadanya , gunakan lah masa ini dengan sebaiknya. Dunia hiburan ni hanya sementara. one day nanti, ada satu dunia lagi yang sedang menunggu kita~ so bangkitkan diri anda from segala kekecewaan itu. terus tersenyum , jangan biarkan orang lain merasaai kekecewaan kita. 
  • sebagai renungan :) "Boleh jadi, kamu membenci sesuatu padahal ia teramat baik untk kamu, bole jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia teramat buruk bagi kamu. ALLAH maha mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui" keep smile ! cheers! so, DI SINI SAHAJA LAH CERITANYA. assalamualaikum. take care you all.



 

No comments:

Post a Comment

유 Assalamualaikum. Terimakasih sudi bersantai sepatah dua kata. heheh.
☺Sincerely appreciate comment uolss
✔ Anda dibenarkan berhujah, bahas , bebel / or anything.
Apa tunggu lagi? go on comment here ;) Thankyou!

 
Terimakasih sudi singgah! ©copyright own by me. Tapi ingat segala di sini adalah hak milik Sarah Halim. Mencuri tanpa sebab anda akan didakwa!