HOT! TARIK PEMBACA KE BLOG!





Okay . hi guys!! Hari ini sara nak teruskan dengan tips blogging yang mungkin menarik minat uolss kot . Bagi yang tak berapa nak berminat dengan entri kali ini . Bole cepat cepat pangkah. Tq walaupun hadir tengok sekejap je. Terima kasih :)

Tanpa buang masa, Dengan pantas dan seringkasnya , Sara akan berikan sedikit tips untuk menarik pembaca ke blog kita . Oh yaya ayaya Siapa yang tak nak orang lain masuk untuk menatap setiap isi yang kita sampaikan kan ? Kecuali lah orang tu buat blog semata-mata nak luahkan perasaan nya sengsorang . Pastu PRIVATEkan blog . Ahaa ada kee gitu? takde diary ke apa?
hehehehe

well, kita buat blog untuk tatapan semua.

Ok . Sara tak nak membebel panjang lagi . Sara akan terus masuk dengan tips ringkas yang akan Sara berikan di bawah ini :



1. Tajuk yang "SUPERDOUBLEPOWER"

Ok . Apa yang dimaksudkan dengan "superpower" ni ? Eh . Jangan salah anggap pulak . SuperDoublepower ni bukan yang super 18sx5 macam uolss tengok di iklan "saya di bilik bang" atau, "sayang..abang dah balik" hahahahaha. okay sudah. Jangan gelak. ekekeke. Ini cuma superdoublepower yang dimaksudkan tentang tajuk post korang. he he/ itu sahaja

Sebab tajuk entry pun memainkan peranan yang agak penting lah untuk menarik pembaca ke blog . Percaya guys? Okay , dekat sini Sara kasi satu contoh lah . Misalnya , kalau entry uolss bertajuk " Tempat menarik saya pergi" . Agak - agak ramai tak pembaca yang nak baca berbanding dengan entry yang bertajuk " Pertama kali tempat menarik dalam sejarah! peh! " .
Mana agaknya yang menarik uolss untuk membaca ? HEHE . Tepuk dada , tanya minda :p


2. KataKata yang mudah difahami

Cuba korang belek balik entry korang yang lepas - lepas . Ayat yang disusun mudah difahami or membuatkan para pembaca terpaksa memusingkan otak mereka 40 darjah untuk paham apa yg uolss sampaikan ;p HAHA . Kita kalau nak tulis ayat mesti paham. Perkataan perlulah ditulis dengan penuh - sepenuh penuhnya . hahaha Bagi yang suka tulis secara singkatan. Elakkan lah.

Contoh :

"itew suka cangat blog ite. awuck cuka gk err?"

Bahasa alien ? hahahaha okay gelak pat. Sara tahu lah uolss paham bahasa cute alien sedemikian. ekeke tapi kena ingat. Kalau bole stop tulis gitu. Sebab pembaca blog bukanlah dikategorikan dengan remaja sahaja . Tak . Pembaca blog terdiri daripada semua peringkat umur . Jadi , tolonglah disiplinkan diri korang dengan menaip entry dengan kata-kata dan perkataan yang mudah difahami hehehehehe peaceee .


3. Isi artikel yang bermanfaat 

Perkara tentu ramai yang sudah tahu . Nak tulis entry atau artikel biarlah yang bermanfaat . Tak kira lah blog tuh , blog personal ke , blog yang penuh dengan informasi ke . Asalkan bermanfaat kepada semua . Bagi yang suka menceritakan hal peribadi , selitkan dengan pengajaran atau apa2 je lah yang berkaitan . Baru orang suka dan lebih tertarik untuk masuk ke blog korang . HEHE . Tak gitu ? Tapi if uolss memang blogger yang suka luahkan tentang hidup uolss, teruskan. Itu salah satu menarik minat pembaca ;)



(MOGA ANDA SEMUA DAPAT MANFAAT PADA ENTRY KALI NI)
**tq kak lysa.
#Peaceee yooo selamat mendapat ilmu baru!! Thanks guys.





5 comments:

  1. Waaahhh, entry yang awesome. Bermanfaat Sys. :)) Thank You !

    ReplyDelete
  2. @amir hehehehe tq so much ye ye :) Alhamdulilah.

    ReplyDelete
  3. @fieyonaraias Terimakasih fiona. hoho tq!

    ReplyDelete
  4. terima kasih sara sudi kongsi tips menarik ni :)
    singgah lahh ke blog sye nnti :)

    ReplyDelete

유 Assalamualaikum. Terimakasih sudi bersantai sepatah dua kata. heheh.
☺Sincerely appreciate comment uolss
✔ Anda dibenarkan berhujah, bahas , bebel / or anything.
Apa tunggu lagi? go on comment here ;) Thankyou!

 
Terimakasih sudi singgah! ©copyright own by me. Tapi ingat segala di sini adalah hak milik Sarah Halim. Mencuri tanpa sebab anda akan didakwa!